Szkoła dostępna dla wszystkich

    Aktualności

    Spotkania regionalne Doradców ds. Dostępności Uczenia się

    Serdecznie zapraszamy na stacjonarne spotkania uczestników projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”, które odbędą się we wszystkich województwach w Polsce. Celem tych spotkań jest wymiana doświadczeń w zakresie wdrażania praktyk włączających promowanych w projekcie oraz wsparcie „Doradców ds. Dostępności Uczenia się” w realizacji interwencji – nowatorskich strategii diagnostycznych, edukacyjno-specjalistycznych i metodycznych. Podczas spotkań: Do tej pory… Czytaj dalej Spotkania regionalne Doradców ds. Dostępności Uczenia się

    Sylwetka DDU – Doradcy ds. Dostępności Uczenia się w projekcie ASA

    W projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” (ASA – Accessible School for All) została stworzona unikalna rola Doradcy ds. Dostępności Uczenia się (DDU). Funkcję tę mogą pełnić nauczyciele specjaliści, tacy jak psycholodzy, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci pedagogiczni czy logopedzi. DDU to liderzy w swojej szkole lub przedszkolu, którzy identyfikują sytuacje trudne wynikające z rozbieżności między potrzebami… Czytaj dalej Sylwetka DDU – Doradcy ds. Dostępności Uczenia się w projekcie ASA

    FORUM EKSPERCKIE „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej” – relacja z wydarzenia

    Forum Eksperckie „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej” odbyło się 22 listopada 2024 r. w formule online. Spotkanie zorganizowano w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” (ASA – Accessible School for All) wspieranego przez UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Na wydarzenie zarejestrowało się ponad 5300 uczestników. Transmisję obejrzało prawie 4000… Czytaj dalej FORUM EKSPERCKIE „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej” – relacja z wydarzenia

    Forum eksperckie: „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”/ „Accessible School for All – Supporting Psychosocial Well-Being in Inclusive Education”

    Zapraszamy na forum eksperckie „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”, które odbędzie się 22 listopada 2024 roku w formie online. Forum jest organizowane w ramach, realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, projektu UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich” (Accessible School for All).  Troska o zdrowie psychiczne i dobrostan uczniów i uczennic jest… Czytaj dalej Forum eksperckie: „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”/ „Accessible School for All – Supporting Psychosocial Well-Being in Inclusive Education”

    „Wspieranie Dostępności w Edukacji – Mikropoświadczenia dla Nauczycieli Specjalistów”

    1. Czym są mikropoświadczenia cyfrowe i jakie jest ich znaczenie w potwierdzaniu umiejętności i kompetencji? Mikropoświadczenia w formie odznak cyfrowych otwierają nowe możliwości rozwoju nie tylko przed uczniami i studentami, ale także przed przedstawicielami różnych grup zawodowych. Również nauczyciele na wszystkich etapach kariery zawodowej mogą czerpać z tej innowacji wiele korzyści. Odznaka+ jest oparta na… Czytaj dalej „Wspieranie Dostępności w Edukacji – Mikropoświadczenia dla Nauczycieli Specjalistów”

    Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Nowość w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Rozpoczęły się zapisy na warsztaty psychoedukacyjne skierowane do rodziców i nauczycieli, podczas których uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie wspierać młodych ludzi w radzeniu sobie z trudnościami oraz budować konstruktywne relacje w obliczu wyzwań rozwojowych. Warsztaty oferują praktyczne strategie oraz narzędzia potrzebne do rozpoznawania i reagowania na sytuacje kryzysowe u dzieci i młodzieży, co pomoże lepiej… Czytaj dalej Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Nowość w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Rozpoczęcie rekrutacji na kurs „W drodze do dwujęzyczności”

    Rozpoczynamy rekrutację na kurs „W drodze do dwujęzyczności – wspieranie rozwoju językowego uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji w szkole dostępnej dla wszystkich”. Jeszcze w październiku rusza kompleksowy kurs skierowany do nauczycieli przedmiotowych i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, który pomoże Państwu dostosować się do nowych realiów edukacyjnych, w związku z aktualnymi zmianami oraz obowiązkiem szkolnym dla… Czytaj dalej Rozpoczęcie rekrutacji na kurs „W drodze do dwujęzyczności”

    Doradztwo i superwizje – II tura

    Z radością informujemy, że wracają spotkania z serii doradztwa merytorycznego. Tych z Państwa, którzy aktualnie planują lub przystępują do realizacji interwencji zapraszamy do skorzystania z tej oferty. To okazja do zadania pytań doświadczonym praktykom i skonsultowania wątpliwości dotyczących podejmowanych działań. Zachęcamy do korzystania z tych bezpłatnych sesji, które odbywać się będą już od najbliższego poniedziałku… Czytaj dalej Doradztwo i superwizje – II tura

    Webinar „Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji?”

    Mamy przyjemność zaprosić Państwa na webinar „Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji”, które odbędzie się w dniu 15 października i stanowi wprowadzenie do kursu „W drodze do dwujęzyczności”. Film będzie dostępny pod linkiem wysłanym do zarejestrowanych uczestników i możliwy do odtworzenia w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu w ciągu 7… Czytaj dalej Webinar „Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji?”