I’M WELL, CZYLI MAM SIĘ DOBRZE w szkole dostępnej dla wszystkich
Zapraszamy do zapoznania się z programem warsztatów rozwijających dobrostan szkolny uczniów szkół podstawowych – I’m well, czyli mam się dobrze w szkole dostępnej dla wszystkich 🙂
Zapraszamy do zapoznania się z programem warsztatów rozwijających dobrostan szkolny uczniów szkół podstawowych – I’m well, czyli mam się dobrze w szkole dostępnej dla wszystkich 🙂
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli (MSCDN) zaprasza nauczycieli i specjalistów do wspólnego tworzenia oraz dołączenia do Sieci Doradców Dostępnego Uczenia, która wspiera nauczycieli i placówki edukacyjne w budowaniu dostępnego i inkluzyjnego środowiska nauczania. Koordynatorką projektu jest dr Beata Rola, która zadba o organizację regularnych spotkań doradców raz w miesiącu oraz o stworzenie przestrzeni do wymiany… Czytaj dalej Sieć Doradców Dostępnego Uczenia
Z przyjemnością dzielimy się wynikami pierwszego badania ewaluacyjnego naszego projektu! Ewaluacja miała na celu ocenę skuteczności działań oraz jakości wsparcia oferowanego przez projekt „Szkoła dostępna dla wszystkich”. Badanie przeprowadzili eksperci z firmy Idea Instytut Sp. z o.o. Najważniejsze obszary oceny obejmowały m.in.: Badanie dostarczyło cennych informacji, które pomogą nam jeszcze lepiej dostosować działania projektu do… Czytaj dalej Wyniki ewaluacji projektu – pierwsze podsumowanie
Serdecznie zapraszamy na stacjonarne spotkania uczestników projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”, które odbędą się we wszystkich województwach w Polsce. Celem tych spotkań jest wymiana doświadczeń w zakresie wdrażania praktyk włączających promowanych w projekcie oraz wsparcie „Doradców ds. Dostępności Uczenia się” w realizacji interwencji – nowatorskich strategii diagnostycznych, edukacyjno-specjalistycznych i metodycznych. Podczas spotkań: Do tej pory… Czytaj dalej Spotkania regionalne Doradców ds. Dostępności Uczenia się
W projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” (ASA – Accessible School for All) została stworzona unikalna rola Doradcy ds. Dostępności Uczenia się (DDU). Funkcję tę mogą pełnić nauczyciele specjaliści, tacy jak psycholodzy, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci pedagogiczni czy logopedzi. DDU to liderzy w swojej szkole lub przedszkolu, którzy identyfikują sytuacje trudne wynikające z rozbieżności między potrzebami… Czytaj dalej Sylwetka DDU – Doradcy ds. Dostępności Uczenia się w projekcie ASA
Forum Eksperckie „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej” odbyło się 22 listopada 2024 r. w formule online. Spotkanie zorganizowano w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” (ASA – Accessible School for All) wspieranego przez UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. Na wydarzenie zarejestrowało się ponad 5300 uczestników. Transmisję obejrzało prawie 4000… Czytaj dalej FORUM EKSPERCKIE „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej” – relacja z wydarzenia
Zapraszamy na forum eksperckie „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”, które odbędzie się 22 listopada 2024 roku w formie online. Forum jest organizowane w ramach, realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, projektu UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich” (Accessible School for All). Troska o zdrowie psychiczne i dobrostan uczniów i uczennic jest… Czytaj dalej Forum eksperckie: „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”/ „Accessible School for All – Supporting Psychosocial Well-Being in Inclusive Education”
1. Czym są mikropoświadczenia cyfrowe i jakie jest ich znaczenie w potwierdzaniu umiejętności i kompetencji? Mikropoświadczenia w formie odznak cyfrowych otwierają nowe możliwości rozwoju nie tylko przed uczniami i studentami, ale także przed przedstawicielami różnych grup zawodowych. Również nauczyciele na wszystkich etapach kariery zawodowej mogą czerpać z tej innowacji wiele korzyści. Odznaka+ jest oparta na… Czytaj dalej „Wspieranie Dostępności w Edukacji – Mikropoświadczenia dla Nauczycieli Specjalistów”
Rozpoczęły się zapisy na warsztaty psychoedukacyjne skierowane do rodziców i nauczycieli, podczas których uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie wspierać młodych ludzi w radzeniu sobie z trudnościami oraz budować konstruktywne relacje w obliczu wyzwań rozwojowych. Warsztaty oferują praktyczne strategie oraz narzędzia potrzebne do rozpoznawania i reagowania na sytuacje kryzysowe u dzieci i młodzieży, co pomoże lepiej… Czytaj dalej Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Nowość w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”
Przyjazna instrukcja realizacji interwencji w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” – zapraszamy!