Szkoła dostępna dla wszystkich

    Aktualności

    Rozpoczęcie rekrutacji na kurs „W drodze do dwujęzyczności”

    Rozpoczynamy rekrutację na kurs „W drodze do dwujęzyczności – wspieranie rozwoju językowego uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji w szkole dostępnej dla wszystkich”. Jeszcze w październiku rusza kompleksowy kurs skierowany do nauczycieli przedmiotowych i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, który pomoże Państwu dostosować się do nowych realiów edukacyjnych, w związku z aktualnymi zmianami oraz obowiązkiem szkolnym dla… Czytaj dalej Rozpoczęcie rekrutacji na kurs „W drodze do dwujęzyczności”

    Doradztwo i superwizje – II tura

    Z radością informujemy, że wracają spotkania z serii doradztwa merytorycznego. Tych z Państwa, którzy aktualnie planują lub przystępują do realizacji interwencji zapraszamy do skorzystania z tej oferty. To okazja do zadania pytań doświadczonym praktykom i skonsultowania wątpliwości dotyczących podejmowanych działań. Zachęcamy do korzystania z tych bezpłatnych sesji, które odbywać się będą już od najbliższego poniedziałku… Czytaj dalej Doradztwo i superwizje – II tura

    Webinar „Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji?”

    Mamy przyjemność zaprosić Państwa na webinar „Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji”, które odbędzie się w dniu 15 października i stanowi wprowadzenie do kursu „W drodze do dwujęzyczności”. Film będzie dostępny pod linkiem wysłanym do zarejestrowanych uczestników i możliwy do odtworzenia w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu w ciągu 7… Czytaj dalej Webinar „Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji?”

    Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się

    W dniach 3 oraz 4 października odbyło się Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się zrealizowane w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” wspieranego przez MEN i UNICEF. Wydarzenie zainicjowało współpracę regionalną szkół, przedszkoli, Placówek Doskonalenia Nauczycieli w zakresie wdrażania strategii sprzyjających integracji społecznej, ochronie zdrowia psychicznego, dostępności edukacyjnej w szkołach i przedszkolach wszystkich województw… Czytaj dalej Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się

    Badania uczniów w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Serdecznie zapraszamy wszystkie szkoły uczestniczące w projekcie do współpracy przy realizacji komponentu badawczego. Osoby zainteresowane podjęciem się roli koordynatora badań prosimy o kontakt na adres badaniaasa@ibe.edu.pl, gdzie uzyskacie Państwo wszelkie niezbędne informacje dotyczące zakresu zadań i wynagrodzenia. Badaniami objęci zostaną uczniowie klas 4-8 oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych. Badania realizowane są w formie kwestionariusza online i… Czytaj dalej Badania uczniów w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Materiał pokonferencyjny „WSPÓŁPRACA BEZ GRANIC – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa”

    Przedstawiamy Państwu materiał opracowany na podstawie danych zebranych podczas Forum Eksperckiego „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa”, które odbyło się 27 czerwca 2024 r. W materiale znajdują się odpowiedzi na pytania uczestników, analiza i wnioski z badania ankietowego zrealizowanego z ich udziałem. Mamy nadzieję, że głos nauczycieli –… Czytaj dalej Materiał pokonferencyjny „WSPÓŁPRACA BEZ GRANIC – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa”

    Ścieżki rozwoju w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Projekt „Szkoła dostępna dla wszystkich” obejmuje szkolenia dla nauczycieli specjalistów, przygotowujące ich do pełnienia roli doradców ds. dostępności uczenia (DDU). Cykl kształcenia składa się z trzech etapów: kursu e-learningowego, warsztatów oraz interwencji. Dotychczas zakończono kurs e-learningowy, który obejmował materiały do samokształcenia w ramach pięciu programów, oraz warsztaty, które polegały na serii spotkań z trenerami-ekspertami. Ostatnim… Czytaj dalej Ścieżki rozwoju w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”