Zadania uczestników i harmonogram działań w projekcie
Sprawdź zadania i harmonogram działań w projekcie. Ulotka informacyjna już gotowa!
Sprawdź zadania i harmonogram działań w projekcie. Ulotka informacyjna już gotowa!
W dniu 11 stycznia 2024r. odbyła się we Wrocławiu konferencja podsumowująca projekt „Dolnośląska Strategia Rozwoju Edukacji Zawodowej”, która wyznacza kierunki rozwoju edukacji z uwzględnieniem potrzeb wszystkich interesariuszy w każdym z czterech regionów (jeleniogórskim, legnickim, wałbrzyskim i wrocławskim). Zaprezentowano na niej m.in. projekty IBE jako narzędzia systemowe wdrażania opracowanej strategii, w tym projekt UNCIEF „Szkoła dostępna dla… Czytaj dalej Projekt UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich” na konferencji we Wrocławiu
Projekt “Szkoła dostępna dla wszystkich” obejmuje realizację komponentu badawczego. Jego celem jest stworzenie katalogu dobrych praktyk w zakresie realizowania wsparcia edukacyjno–specjalistycznego na poziomie przedszkola/szkoły oraz zebranie doświadczeń nauczycieli specjalistów w/w zakresie. W związku z powyższym zapraszamy Państwa do udziału w badaniach, które pomogą w osiągnięciu wskazanych celów. Udział w badaniu jest dobrowolny i w pełni… Czytaj dalej Udział w badaniach naukowych
W okresie od 13 listopada do 9 grudnia 2023 roku zrealizowano konsultacje ze specjalistami przeznaczone dla pracowników pedagogicznych przedszkoli, szkół i placówek biorących udział w projekcie, rodziców lub opiekunów prawnych uczniów oraz pełnoletnich uczniów. Konsultacje odbywały się telefonicznie lub za pomocą wybranego komunikatora on-line i dotyczyły całego spektrum problemów w obszarze zdrowia psychicznego, takich jak:… Czytaj dalej Konsultacje ze specjalistami z zakresu psychoterapii, terapii uzależnień i psychiatrii dzieci i młodzieży
Zintegrowana Platforma Edukacyjna może stanowić wyzwanie dla tych uczestników projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” , którzy dopiero rozpoczęli swoją przygodę z kształceniem zdalnym za pośrednictwem ZPE. Dla ułatwienia wdrożenia w przygotowane szkolenie przygotowaliśmy instruktaż, który ilustruje i omawia procedury związane z dostępem do kursu, poruszaniem się po nim, pobieraniem plików czy wykonywaniem ćwiczeń. Instruktaż wyjaśnia… Czytaj dalej Jak zrealizować szkolenia na ZPE? Instruktaż dla uczestników projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”
Szkoły i przedszkola biorące udział w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanym przez Instytut Badań Edukacyjnych przy wsparciu Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF) oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN) wkrótce otrzymają nieodpłatnie pakiety edukacyjne UNICEF zawierające pomoce dydaktyczne do wykorzystania w pracy z dziećmi. Wysyłka trwa. Każda placówka zaangażowana w projekt otrzyma dwa… Czytaj dalej Pakiety edukacyjne do szkół i przedszkoli biorących udział w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”
Szkolenia w interaktywnej formule e-learningu zostały udostępnione uczestnikom projektu UNICEF (ASA) „Szkoła dostępna dla wszystkich”. W strukturze programów szkoleń znajdą się: filmy edukacyjne, materiały do samokształcenia (scenariusze, poradniki, przewodniki, studia przypadków, studia interwencji), interaktywne ćwiczenia oraz quizy. Treści szkoleń koncentrują się wokół praktycznych rozwiązań sytuacji problemowych pojawiających się w codziennej pracy nauczycieli specjalistów. Szkolenia obejmują… Czytaj dalej Szkolenia w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” już otwarte!
Uczestnik projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” korzysta z dwóch aplikacji. Zintegrowana Platforma Edukacyjna jest przestrzenią gdzie uczestnicy mogą zapoznać się z materiałami szkoleniowymi. Aplikacja ASA służy to realizacji organizacji i obsługi procesu konsultacji, ankiet, raportowania czy też wymiany myśli na forum.
14 września 2023 r. odbyła się konferencja inaugurująca projekt UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich”. Zróżnicowanie potrzeb dzieci i uczniów w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych jest nieuniknione, co więcej pogłębia się i modyfikuje, gdyż wynika nie tylko z odmienności rozwojowych i indywidualnych, ale również z doświadczeń migracyjnych i uchodźczych. Aby odpowiednio zareagować na to wyzwanie MEiN,… Czytaj dalej Konferencja inaugurująca projekt UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich”