Szkoła dostępna dla wszystkich

    Aktualności

    Pakiety edukacyjne do szkół i przedszkoli biorących udział w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Szkoły i przedszkola biorące udział w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanym przez Instytut Badań Edukacyjnych przy wsparciu Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF) oraz Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN) wkrótce otrzymają nieodpłatnie pakiety edukacyjne UNICEF zawierające pomoce dydaktyczne do wykorzystania w pracy z dziećmi. Wysyłka trwa. Każda placówka zaangażowana w projekt otrzyma dwa… Czytaj dalej Pakiety edukacyjne do szkół i przedszkoli biorących udział w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Szkolenia w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” już otwarte!

    Szkolenia w interaktywnej formule e-learningu zostały udostępnione uczestnikom projektu UNICEF (ASA) „Szkoła dostępna dla wszystkich”. W strukturze programów szkoleń znajdą się: filmy edukacyjne, materiały do samokształcenia (scenariusze, poradniki, przewodniki, studia przypadków, studia interwencji), interaktywne ćwiczenia oraz quizy. Treści szkoleń koncentrują się wokół praktycznych rozwiązań sytuacji problemowych pojawiających się w codziennej pracy nauczycieli specjalistów. Szkolenia obejmują… Czytaj dalej Szkolenia w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” już otwarte!

    Aplikacje w projekcie UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Uczestnik projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” korzysta z dwóch aplikacji. Zintegrowana Platforma Edukacyjna jest przestrzenią gdzie uczestnicy mogą zapoznać się z materiałami szkoleniowymi. Aplikacja ASA służy to realizacji organizacji i obsługi procesu konsultacji, ankiet, raportowania czy też wymiany myśli na forum.

    Konferencja inaugurująca projekt UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    14 września 2023 r. odbyła się konferencja inaugurująca projekt UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich”. Zróżnicowanie potrzeb dzieci i uczniów w szkołach i przedszkolach ogólnodostępnych jest nieuniknione, co więcej pogłębia się i modyfikuje, gdyż wynika nie tylko z odmienności rozwojowych i indywidualnych, ale również z doświadczeń migracyjnych i uchodźczych. Aby odpowiednio zareagować na to wyzwanie MEiN,… Czytaj dalej Konferencja inaugurująca projekt UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich”