Szkoła dostępna dla wszystkich

    Media

    Forum eksperckie: „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”/ „Accessible School for All – Supporting Psychosocial Well-Being in Inclusive Education”

    Zapraszamy na forum eksperckie „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”, które odbędzie się 22 listopada 2024 roku w formie online. Forum jest organizowane w ramach, realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, projektu UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich” (Accessible School for All).  Troska o zdrowie psychiczne i dobrostan uczniów i uczennic jest… Czytaj dalej Forum eksperckie: „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”/ „Accessible School for All – Supporting Psychosocial Well-Being in Inclusive Education”

    „Wspieranie Dostępności w Edukacji – Mikropoświadczenia dla Nauczycieli Specjalistów”

    1. Czym są mikropoświadczenia cyfrowe i jakie jest ich znaczenie w potwierdzaniu umiejętności i kompetencji? Mikropoświadczenia w formie odznak cyfrowych otwierają nowe możliwości rozwoju nie tylko przed uczniami i studentami, ale także przed przedstawicielami różnych grup zawodowych. Również nauczyciele na wszystkich etapach kariery zawodowej mogą czerpać z tej innowacji wiele korzyści. Odznaka+ jest oparta na… Czytaj dalej „Wspieranie Dostępności w Edukacji – Mikropoświadczenia dla Nauczycieli Specjalistów”

    Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się – Obejrzyj Relację!

    W dniach 3 i 4 października odbyło się Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się, zrealizowane w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”, wspieranego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i UNICEF. Wydarzenie zgromadziło wielu ekspertów, nauczycieli i przedstawicieli różnych instytucji zaangażowanych we wdrażanie strategii sprzyjających integracji i dostępności edukacyjnej. Zachęcamy do zapoznania się z dwoma filmami,… Czytaj dalej Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się – Obejrzyj Relację!

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Szkoła jako przestrzeń zróżnicowanych grup uczniów”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu poświęconego współpracy między specjalistami szkolnymi i specjalistami z poradni w procesie diagnozowania, planowania, wdrażania oraz ewaluacji wsparcia ucznia. W rozmowie udział biorą Marzenna Czarnocka, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim, autorka publikacji z zakresu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego, oraz Zofia Rostek, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 84 im. Waleriana Łukasińskiego… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Szkoła jako przestrzeń zróżnicowanych grup uczniów”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Wdrożenie współpracy między szkołą a podmiotem medycznym”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu poświęconego modelom współpracy międzysektorowej oraz narzędziom, które ułatwiają efektywną kooperację. Rozmówczynie – Kamila Lenkiewicz, doktor nauk o zdrowiu, psycholog i psychoterapeutka rodzinna, adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, oraz Marta Kobza, trenerka edukacyjna, ekspertka IBE, autorka programów i innowacji, a także wieloletnia dyrektorka szkoły – rozmawiają o roli terapeuty środowiskowego,… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Wdrożenie współpracy między szkołą a podmiotem medycznym”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Wartość współpracy między szkołą a podmiotem medycznym”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o korzyściach wynikających ze współpracy szkół i przedszkoli z ośrodkami sektora zdrowia psychicznego. Rozmówczynie – Kamila Lenkiewicz, doktor nauk o zdrowiu, psycholog i psychoterapeutka rodzinna, adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, oraz Marta Kobza, trenerka edukacyjna, ekspertka IBE, autorka programów i innowacji, a także wieloletnia dyrektorka szkoły – wyjaśniają, dlaczego… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Wartość współpracy między szkołą a podmiotem medycznym”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Znaczenie współpracy szkoły z podmiotami medycznymi w obszarze zdrowia psychicznego”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o współpracy między szkołą a podmiotami medycznymi w kontekście zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Rozmówczynie – Kamila Lenkiewicz, doktor nauk o zdrowiu, psycholog i psychoterapeutka rodzinna, adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, oraz Marta Kobza, trenerka edukacyjna, ekspertka IBE, autorka programów i innowacji, a także wieloletnia dyrektorka szkoły – powołując… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Znaczenie współpracy szkoły z podmiotami medycznymi w obszarze zdrowia psychicznego”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowy dyrektor – czyli kto?”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o międzysektorowym dyrektorze, który aktywnie poszukuje sojuszników, postrzega swoją placówkę w szerokim kontekście społecznym, jest otwarty na zmiany i tworzy społeczność realizującą wspólne cele. Rozmówcy – dr hab. Edyta Widawska, prof. UŚ, pedagożka społeczna, socjolożka, ekspertka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, dyrektorka Zespołu Szkół Specjalnych Nr 23 im. Janusza Korczaka w Częstochowie… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowy dyrektor – czyli kto?”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowe wsparcie w perspektywie szkoły ogólnodostępnej”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu poświęconego współpracy międzysektorowej w kontekście szkoły ogólnodostępnej. Rozmówcy – dr hab. Edyta Widawska, prof. UŚ, pedagożka społeczna, socjolożka, ekspertka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, oraz Dariusz Zając, dyrektor Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W. S. Reymonta w Częstochowie, autor pierwszej w Polsce klasy autorskiej LO prezentacja mody – opowiadają o… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowe wsparcie w perspektywie szkoły ogólnodostępnej”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowe wsparcie w Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą”

    Podcast poświęcony jest współpracy międzysektorowej w perspektywie Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW). Rozmówczynie – dr hab. Edyta Widawska, prof. UŚ, pedagożka społeczna, socjolożka, ekspertka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, oraz Jolanta Miękina, dyrektorka Zespołu Szkół Specjalnych Nr 23 im. Janusza Korczaka w Częstochowie i liderka SCWEW w pilotażowym projekcie wdrożenia Modelu SCWEW – dzielą się… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowe wsparcie w Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą”