Szkoła dostępna dla wszystkich

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Potrzeba zmotywowanych rodziców i jak o nich zadbać”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o współpracy z rodzicami, która odgrywa kluczową rolę w budowaniu skutecznych procesów edukacyjnych i wychowawczych.

    Rozmówczynie – Anita Nogal, ekspertka ds. komunikacji w programie „Szkoła ucząca się” w Centrum Edukacji Obywatelskiej, trenerka, oraz Bernadetta Czerkawska, nauczycielka języka polskiego i historii, trenerka, ekspertka IBE – odnosząc się do teorii autodeterminacji, podkreślają, że dyrektor nie motywuje bezpośrednio, ale tworzy warunki, w których rodzice mogą z zaangażowaniem postrzegać szkołę jako partnera w realizacji swoich celów. W podcaście przytoczono również konkretne przykłady działań, które szkoła może realizować, aby zaspokoić potrzeby rodziców w zakresie autonomii, kompetencji i przynależności.

    Zrealizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych w partnerstwie z Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF) i Ministerstwem Edukacji Narodowej w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”.