Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Organizacja współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną”
Podcast dotyczy różnych aspektów współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz praktycznych rozwiązań wdrażanych w szkołach.
Rozmówczynie – Marzenna Czarnocka, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim i autorka publikacji z zakresu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego; Zofia Rostek, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 84 im. Waleriana Łukasińskiego w Warszawie i wykładowczyni; Iwona Serwach-Żydak, pedagog specjalny i terapeuta pedagogiczny w tej samej szkole; oraz Marta Domecka, psycholog, psychoterapeutka, wicedyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim – podkreślają konieczność odejścia od modelu incydentalnych działań w trudnych sytuacjach na rzecz długofalowego planowania wspólnych przedsięwzięć. Przedstawiają także konkretne przykłady takich działań.
Podcast koncentruje się na współpracy między specjalistami ze szkoły i poradni w procesie diagnozowania, planowania, wdrażania oraz ewaluacji wsparcia ucznia.
Rozmówczynie – Marzenna Czarnocka, Zofia Rostek, Iwona Serwach-Żydak oraz Marta Domecka – prezentują przykłady współpracy, która buduje partnerstwo, umożliwia efektywną wymianę spostrzeżeń i informacji na temat ucznia, a także tworzy więzi i zaufanie między wszystkimi uczestnikami tego procesu. Podkreślają, że to jest klucz do skutecznego wsparcia uczniów, rodziców i nauczycieli.
Zrealizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych w partnerstwie z Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF) i Ministerstwem Edukacji Narodowej w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”.