Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Ocenianie uczniów z doświadczeniem migracyjnym w kontekście polskiego prawa oświatowego”
Zapraszamy do zapoznania się z podcastem, w którym poruszono problematykę oceniania i klasyfikowania uczniów z doświadczeniem migracyjnym.
Rozmówcy: dr Agnieszka Tomasik, wieloletnia dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku oraz mecenas Jan Suchanek, ekspert prawa oświatowego zwracają uwagę, że szkoła jest przede wszystkim miejscem kształcenia i wspierania rozwoju, a dopiero potem oceniania co pozwala na ustanowienie dla uczniów z doświadczeniem migracyjnym innych zasad i metod oceniania, opartych na zasadzie personalizacji.
Zrealizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych w partnerstwie z Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF) i Ministerstwem Edukacji Narodowej w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”.