Szkoła dostępna dla wszystkich

    Spotkanie z Wojewódzkimi Koordynatorami Sieci

    Jak Placówki Doskonalenia Nauczycieli mogą jeszcze skuteczniej wspierać edukację włączającą?

    W ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” odbyło się ogólnopolskie spotkanie z Wojewódzkimi Koordynatorami Sieci, poświęcone podsumowaniu dotychczasowych działań oraz wypracowaniu strategii wspierających rozwój edukacji włączającej w Polsce.

    Doświadczenia, wnioski, perspektywy

    Podczas spotkania dr Beata Papuda-Dolińska, liderka projektu, zaprezentowała model skutecznego doskonalenia zawodowego, a wnioski z ewaluacji dotychczasowych szkoleń stały się punktem wyjścia do pogłębionej dyskusji. Rozmowę moderowały ekspertki IBE PIB – Małgorzata Dadura i Marta Kobza – wspólnie z uczestnikami identyfikując najważniejsze sukcesy i wyzwania, przed którymi stoją koordynatorzy sieci w różnych województwach.

    Inspiracje z Singapuru i model PLC

    Szczególnym punktem programu był wykład prof. Inetty Nowosad, która przedstawiła model doskonalenia zawodowego oparty na Profesjonalnych Wspólnotach Uczących się (PLC), opierając się na doświadczeniach Singapuru. To podejście, koncentrujące się na współpracy i wymianie wiedzy między nauczycielami, stanowi cenne źródło inspiracji do dalszego rozwijania sieci wsparcia w Polsce.

    Konkretne działania i sieci współpracy

    Podczas spotkania wspólnie wypracowaliśmy konkretne strategie działania dla Placówek Doskonalenia Nauczycieli, bazując na materiałach i narzędziach wypracowanych w ramach projektu. Naszym celem jest budowanie trwałej, systemowej sieci współpracy, która będzie realnym wsparciem dla edukacji włączającej.

    Warto podkreślić, że dotychczasowa współpraca z PDN-ami zaowocowała już oddolnymi inicjatywami tworzenia sieci wymiany doświadczeń, np.:

    Podziękowania i gratulacje

    Spotkanie zakończyło się uroczystym wręczeniem certyfikatów Wojewódzkim Koordynatorom Sieci. Gratulujemy wszystkim zaangażowanym – Wasza praca na rzecz budowania profesjonalnych wspólnot uczących się ma kluczowe znaczenie dla zmiany systemowej.

    Dziękujemy za inspirującą wymianę doświadczeń – to kolejny krok na drodze do stworzenia Szkoły Dostępnej dla Wszystkich.