Szkoła dostępna dla wszystkich

    Materiały dla dyrektorów

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Szkoła jako przestrzeń zróżnicowanych grup uczniów”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu poświęconego współpracy między specjalistami szkolnymi i specjalistami z poradni w procesie diagnozowania, planowania, wdrażania oraz ewaluacji wsparcia ucznia. W rozmowie udział biorą Marzenna Czarnocka, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim, autorka publikacji z zakresu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego, oraz Zofia Rostek, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 84 im. Waleriana Łukasińskiego… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Szkoła jako przestrzeń zróżnicowanych grup uczniów”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Wdrożenie współpracy między szkołą a podmiotem medycznym”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu poświęconego modelom współpracy międzysektorowej oraz narzędziom, które ułatwiają efektywną kooperację. Rozmówczynie – Kamila Lenkiewicz, doktor nauk o zdrowiu, psycholog i psychoterapeutka rodzinna, adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, oraz Marta Kobza, trenerka edukacyjna, ekspertka IBE, autorka programów i innowacji, a także wieloletnia dyrektorka szkoły – rozmawiają o roli terapeuty środowiskowego,… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Wdrożenie współpracy między szkołą a podmiotem medycznym”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Wartość współpracy między szkołą a podmiotem medycznym”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o korzyściach wynikających ze współpracy szkół i przedszkoli z ośrodkami sektora zdrowia psychicznego. Rozmówczynie – Kamila Lenkiewicz, doktor nauk o zdrowiu, psycholog i psychoterapeutka rodzinna, adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, oraz Marta Kobza, trenerka edukacyjna, ekspertka IBE, autorka programów i innowacji, a także wieloletnia dyrektorka szkoły – wyjaśniają, dlaczego… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Wartość współpracy między szkołą a podmiotem medycznym”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Znaczenie współpracy szkoły z podmiotami medycznymi w obszarze zdrowia psychicznego”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o współpracy między szkołą a podmiotami medycznymi w kontekście zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Rozmówczynie – Kamila Lenkiewicz, doktor nauk o zdrowiu, psycholog i psychoterapeutka rodzinna, adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, oraz Marta Kobza, trenerka edukacyjna, ekspertka IBE, autorka programów i innowacji, a także wieloletnia dyrektorka szkoły – powołując… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Znaczenie współpracy szkoły z podmiotami medycznymi w obszarze zdrowia psychicznego”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowy dyrektor – czyli kto?”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o międzysektorowym dyrektorze, który aktywnie poszukuje sojuszników, postrzega swoją placówkę w szerokim kontekście społecznym, jest otwarty na zmiany i tworzy społeczność realizującą wspólne cele. Rozmówcy – dr hab. Edyta Widawska, prof. UŚ, pedagożka społeczna, socjolożka, ekspertka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, dyrektorka Zespołu Szkół Specjalnych Nr 23 im. Janusza Korczaka w Częstochowie… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowy dyrektor – czyli kto?”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowe wsparcie w perspektywie szkoły ogólnodostępnej”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu poświęconego współpracy międzysektorowej w kontekście szkoły ogólnodostępnej. Rozmówcy – dr hab. Edyta Widawska, prof. UŚ, pedagożka społeczna, socjolożka, ekspertka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, oraz Dariusz Zając, dyrektor Zespołu Szkół Przemysłu Mody i Reklamy im. W. S. Reymonta w Częstochowie, autor pierwszej w Polsce klasy autorskiej LO prezentacja mody – opowiadają o… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowe wsparcie w perspektywie szkoły ogólnodostępnej”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowe wsparcie w Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą”

    Podcast poświęcony jest współpracy międzysektorowej w perspektywie Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW). Rozmówczynie – dr hab. Edyta Widawska, prof. UŚ, pedagożka społeczna, socjolożka, ekspertka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, oraz Jolanta Miękina, dyrektorka Zespołu Szkół Specjalnych Nr 23 im. Janusza Korczaka w Częstochowie i liderka SCWEW w pilotażowym projekcie wdrożenia Modelu SCWEW – dzielą się… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Międzysektorowe wsparcie w Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Organizacja współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną”

    Podcast dotyczy różnych aspektów współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz praktycznych rozwiązań wdrażanych w szkołach. Rozmówczynie – Marzenna Czarnocka, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim i autorka publikacji z zakresu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego; Zofia Rostek, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 84 im. Waleriana Łukasińskiego w Warszawie i wykładowczyni; Iwona Serwach-Żydak, pedagog specjalny i… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Organizacja współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Potrzeba zmotywowanych rodziców i jak o nich zadbać”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o współpracy z rodzicami, która odgrywa kluczową rolę w budowaniu skutecznych procesów edukacyjnych i wychowawczych. Rozmówczynie – Anita Nogal, ekspertka ds. komunikacji w programie „Szkoła ucząca się” w Centrum Edukacji Obywatelskiej, trenerka, oraz Bernadetta Czerkawska, nauczycielka języka polskiego i historii, trenerka, ekspertka IBE – odnosząc się do teorii autodeterminacji, podkreślają, że… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Potrzeba zmotywowanych rodziców i jak o nich zadbać”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Kiedy dyrektor wspiera autonomię, kompetencje i relacje”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu, który porusza kwestie budowania zmotywowanych zespołów w kontekście ciągłych zmian w szkole. Rozmówcy – Przemysław Kluge, trener grupowy, coach i facylitator, autor narzędzi szkoleniowych i warsztatowych, oraz Barbara Kochanek, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie – rozmawiają o tym, jak zapewnić nauczycielom autonomię, wykorzystać ich kompetencje oraz zaspokoić… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Kiedy dyrektor wspiera autonomię, kompetencje i relacje”