Szkoła dostępna dla wszystkich

    Media

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Organizacja współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną”

    Podcast dotyczy różnych aspektów współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz praktycznych rozwiązań wdrażanych w szkołach. Rozmówczynie – Marzenna Czarnocka, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim i autorka publikacji z zakresu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego; Zofia Rostek, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 84 im. Waleriana Łukasińskiego w Warszawie i wykładowczyni; Iwona Serwach-Żydak, pedagog specjalny i… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Organizacja współpracy szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Potrzeba zmotywowanych rodziców i jak o nich zadbać”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o współpracy z rodzicami, która odgrywa kluczową rolę w budowaniu skutecznych procesów edukacyjnych i wychowawczych. Rozmówczynie – Anita Nogal, ekspertka ds. komunikacji w programie „Szkoła ucząca się” w Centrum Edukacji Obywatelskiej, trenerka, oraz Bernadetta Czerkawska, nauczycielka języka polskiego i historii, trenerka, ekspertka IBE – odnosząc się do teorii autodeterminacji, podkreślają, że… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Potrzeba zmotywowanych rodziców i jak o nich zadbać”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Kiedy dyrektor wspiera autonomię, kompetencje i relacje”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu, który porusza kwestie budowania zmotywowanych zespołów w kontekście ciągłych zmian w szkole. Rozmówcy – Przemysław Kluge, trener grupowy, coach i facylitator, autor narzędzi szkoleniowych i warsztatowych, oraz Barbara Kochanek, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie – rozmawiają o tym, jak zapewnić nauczycielom autonomię, wykorzystać ich kompetencje oraz zaspokoić… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Kiedy dyrektor wspiera autonomię, kompetencje i relacje”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Automotywacja dyrektora: wprowadzenie do teorii autodeterminacji”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu o teorii autodeterminacji, która zakłada, że aby lider skutecznie rozwijał zmotywowane i zaangażowane zespoły, powinien zaspokajać psychologiczne potrzeby autonomii, kompetencji oraz relacyjności/przynależności. Rozmówcy – Przemysław Kluge, trener grupowy, coach i facylitator, autor narzędzi szkoleniowych i warsztatowych, oraz Barbara Kochanek, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie – zastanawiają się,… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Automotywacja dyrektora: wprowadzenie do teorii autodeterminacji”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Dobre praktyki zarządzania szkołą w zróżnicowanej edukacji”

    Zapraszamy do wysłuchania podcastu, który przedstawia dobre praktyki i praktyczne rozwiązania organizacyjne w zarządzaniu placówką edukacyjną, uwzględniając potrzeby wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Rozmówczynie – Beata Jachimczak, dr hab. prof. UAM w Poznaniu, ekspert MEN ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych i MEiN ds. edukacji włączającej, oraz Marta Kobza, trenerka edukacyjna, ekspertka IBE, autorka programów i innowacji, a… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Dobre praktyki zarządzania szkołą w zróżnicowanej edukacji”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Dyrektorzy dla edukacji wysokiej jakości w zróżnicowanych grupach uczniowskich”

    Podcast opowiada o roli współczesnego lidera, jakim powinien być dyrektor placówki oświatowej, dostrzegający grupy wymagające włączenia do wspólnych działań, aby wizja organizacji mogła stać się rzeczywistością. Rozmówcy – Beata Jachimczak, dr hab. prof. UAM w Poznaniu, ekspert MEN ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych i MEiN ds. edukacji włączającej, oraz Tomasz Bilicki, pedagog, psychoterapeuta i certyfikowany interwent… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Dyrektorzy dla edukacji wysokiej jakości w zróżnicowanych grupach uczniowskich”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Zarządzanie placówką oświatową gwarantującą edukację wysokiej jakości”

    Zapraszam do wysłuchania podcastu, w którym poruszamy kwestie związane z jakością pracy szkół otwartych na potrzeby każdego ucznia. W rozmowie uczestniczą ekspertki: prof. dr hab. Beata Jachimczak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalistka MEN ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz MEiN ds. edukacji włączającej, oraz Monika Piechowicz-Kruk, Dyrektor Centrum Doskonalenia Edukacyjnego w Kaliszu. Wspólnie… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Zarządzanie placówką oświatową gwarantującą edukację wysokiej jakości”

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Ocenianie uczniów z doświadczeniem migracyjnym w kontekście polskiego prawa oświatowego”

    Zapraszamy do zapoznania się z podcastem, w którym poruszono problematykę oceniania i klasyfikowania uczniów z doświadczeniem migracyjnym.  Rozmówcy: dr Agnieszka Tomasik, wieloletnia dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku oraz mecenas Jan Suchanek, ekspert prawa oświatowego zwracają uwagę, że szkoła jest przede wszystkim miejscem kształcenia i wspierania rozwoju, a dopiero potem oceniania co pozwala… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Ocenianie uczniów z doświadczeniem migracyjnym w kontekście polskiego prawa oświatowego”

    Ścieżki rozwoju w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Projekt „Szkoła dostępna dla wszystkich” obejmuje szkolenia dla nauczycieli specjalistów, przygotowujące ich do pełnienia roli doradców ds. dostępności uczenia (DDU). Cykl kształcenia składa się z trzech etapów: kursu e-learningowego, warsztatów oraz interwencji. Dotychczas zakończono kurs e-learningowy, który obejmował materiały do samokształcenia w ramach pięciu programów, oraz warsztaty, które polegały na serii spotkań z trenerami-ekspertami. Ostatnim… Czytaj dalej Ścieżki rozwoju w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”