Szkoła dostępna dla wszystkich

    Media

    Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Ocenianie uczniów z doświadczeniem migracyjnym w kontekście polskiego prawa oświatowego”

    Zapraszamy do zapoznania się z podcastem, w którym poruszono problematykę oceniania i klasyfikowania uczniów z doświadczeniem migracyjnym.  Rozmówcy: dr Agnieszka Tomasik, wieloletnia dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku oraz mecenas Jan Suchanek, ekspert prawa oświatowego zwracają uwagę, że szkoła jest przede wszystkim miejscem kształcenia i wspierania rozwoju, a dopiero potem oceniania co pozwala… Czytaj dalej Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Ocenianie uczniów z doświadczeniem migracyjnym w kontekście polskiego prawa oświatowego”

    Ścieżki rozwoju w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Projekt „Szkoła dostępna dla wszystkich” obejmuje szkolenia dla nauczycieli specjalistów, przygotowujące ich do pełnienia roli doradców ds. dostępności uczenia (DDU). Cykl kształcenia składa się z trzech etapów: kursu e-learningowego, warsztatów oraz interwencji. Dotychczas zakończono kurs e-learningowy, który obejmował materiały do samokształcenia w ramach pięciu programów, oraz warsztaty, które polegały na serii spotkań z trenerami-ekspertami. Ostatnim… Czytaj dalej Ścieżki rozwoju w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    FORUM EKSPERCKIE – „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa” – relacja z wydarzenia

    26 czerwca 2024 r. odbyło się Forum Eksperckie pn. „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa” w formule online. Spotkanie zorganizowano w ramach projektu UNICEF  „Szkoła dostępna dla wszystkich” (Accessible School for All). Na wydarzenie zarejestrowało się 1639 uczestników. Transmisję obejrzało 1072 unikalnych widzów. Forum miało… Czytaj dalej FORUM EKSPERCKIE – „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa” – relacja z wydarzenia

    O projekcie ASA na spotkaniu informacyjno-konsultacyjnym zorganizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji

    W dniu 19 czerwca 2024r odbyło się spotkanie informacyjno-konsultacyjne zorganizowane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji we współpracy z MEN dla przedstawicieli Placówek doskonalenia nauczycieli z całej Polski. Tematem spotkania była realizacja kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025. W trakcie spotkania przedstawiliśmy projekt „Szkoła dostępna dla wszystkich” w kontekście możliwości współpracy z placówkami  doskonalenia nauczycieli.… Czytaj dalej O projekcie ASA na spotkaniu informacyjno-konsultacyjnym zorganizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji

    EUROPEJSKIE CENTRUM ROZWOJU ZAWODOWEGO O PROJEKCIE „SZKOŁA DOSTĘPNA DLA WSZYSTKICH”

    CEDEFOP jako jedna z agencji zdecentralizowanych UE wspiera propagowanie, rozwój i realizację polityki Unii w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego (VET), a także polityki w zakresie umiejętności i kwalifikacji poprzez współpracę z Komisją, państwami członkowskimi i partnerami społecznymi. Analizy i badania prowadzone przez CEDEFOP przyczyniły się do lepszego zrozumienia mocnych i słabych stron systemów kształcenia… Czytaj dalej EUROPEJSKIE CENTRUM ROZWOJU ZAWODOWEGO O PROJEKCIE „SZKOŁA DOSTĘPNA DLA WSZYSTKICH”

    Interwencje. Czym są i jak je zrealizować?

    Szanowni Państwo, w odpowiedzi na pytania i wątpliwości dotyczące tego na czym polegają interwencje i jak zrealizować tą część szkolenia przygotowaliśmy krótki opis tego etapu projektu oraz przykłady w odniesieniu do tematyki warsztatów.  ZADANIE: realizacja pięciu wybranych interwencji przedstawionych podczas szkoleń. Sprawozdanie z przeprowadzonej interwencji. Wzór raportu z interwencji dostępny do wglądu w postaci pliku… Czytaj dalej Interwencje. Czym są i jak je zrealizować?