Szkoła dostępna dla wszystkich – z perspektywy dyrektora: „Szkoła jako przestrzeń zróżnicowanych grup uczniów”
Zapraszamy do wysłuchania podcastu poświęconego współpracy między specjalistami szkolnymi i specjalistami z poradni w procesie diagnozowania, planowania, wdrażania oraz ewaluacji wsparcia ucznia.
W rozmowie udział biorą Marzenna Czarnocka, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim, autorka publikacji z zakresu organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego, oraz Zofia Rostek, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 84 im. Waleriana Łukasińskiego w Warszawie, wykładowca. Dołączy do nich również Iwona Serwach-Żydak, pedagog specjalny i terapeuta pedagogiczny w tej samej szkole, a także Marta Domecka, psycholog, psychoterapeutka, wicedyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grodzisku Mazowieckim.
Podczas podcastu dzielą się one przykładami współpracy, która buduje partnerstwo, umożliwia efektywną wymianę spostrzeżeń i informacji na temat ucznia w kontekście podejmowanych działań, a także tworzy więzi i zaufanie między wszystkimi uczestnikami tego procesu. To właśnie te elementy stanowią fundament skutecznego wsparcia uczniów, rodziców i nauczycieli. Serdecznie zapraszamy do wysłuchania!
Zrealizowane przez Instytut Badań Edukacyjnych w partnerstwie z Funduszem Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF) i Ministerstwem Edukacji Narodowej w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”.