Szkoła dostępna dla wszystkich

    Aktualności

    Forum eksperckie: „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”/ „Accessible School for All – Supporting Psychosocial Well-Being in Inclusive Education”

    Zapraszamy na forum eksperckie „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”, które odbędzie się 22 listopada 2024 roku w formie online. Forum jest organizowane w ramach, realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, projektu UNICEF „Szkoła dostępna dla wszystkich” (Accessible School for All).  Troska o zdrowie psychiczne i dobrostan uczniów i uczennic jest… Czytaj dalej Forum eksperckie: „Szkoła dostępna dla wszystkich – wspieranie dobrostanu psychospołecznego w edukacji włączającej”/ „Accessible School for All – Supporting Psychosocial Well-Being in Inclusive Education”

    „Wspieranie Dostępności w Edukacji – Mikropoświadczenia dla Nauczycieli Specjalistów”

    1. Czym są mikropoświadczenia cyfrowe i jakie jest ich znaczenie w potwierdzaniu umiejętności i kompetencji? Mikropoświadczenia w formie odznak cyfrowych otwierają nowe możliwości rozwoju nie tylko przed uczniami i studentami, ale także przed przedstawicielami różnych grup zawodowych. Również nauczyciele na wszystkich etapach kariery zawodowej mogą czerpać z tej innowacji wiele korzyści. Odznaka+ jest oparta na… Czytaj dalej „Wspieranie Dostępności w Edukacji – Mikropoświadczenia dla Nauczycieli Specjalistów”

    Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Nowość w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Rozpoczęły się zapisy na warsztaty psychoedukacyjne skierowane do rodziców i nauczycieli, podczas których uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie wspierać młodych ludzi w radzeniu sobie z trudnościami oraz budować konstruktywne relacje w obliczu wyzwań rozwojowych. Warsztaty oferują praktyczne strategie oraz narzędzia potrzebne do rozpoznawania i reagowania na sytuacje kryzysowe u dzieci i młodzieży, co pomoże lepiej… Czytaj dalej Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli. Nowość w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Rozpoczęcie rekrutacji na kurs „W drodze do dwujęzyczności”

    Rozpoczynamy rekrutację na kurs „W drodze do dwujęzyczności – wspieranie rozwoju językowego uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji w szkole dostępnej dla wszystkich”. Jeszcze w październiku rusza kompleksowy kurs skierowany do nauczycieli przedmiotowych i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, który pomoże Państwu dostosować się do nowych realiów edukacyjnych, w związku z aktualnymi zmianami oraz obowiązkiem szkolnym dla… Czytaj dalej Rozpoczęcie rekrutacji na kurs „W drodze do dwujęzyczności”

    Doradztwo i superwizje – II tura

    Z radością informujemy, że wracają spotkania z serii doradztwa merytorycznego. Tych z Państwa, którzy aktualnie planują lub przystępują do realizacji interwencji zapraszamy do skorzystania z tej oferty. To okazja do zadania pytań doświadczonym praktykom i skonsultowania wątpliwości dotyczących podejmowanych działań. Zachęcamy do korzystania z tych bezpłatnych sesji, które odbywać się będą już od najbliższego poniedziałku… Czytaj dalej Doradztwo i superwizje – II tura

    Webinar „Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji?”

    Mamy przyjemność zaprosić Państwa na webinar „Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji”, które odbędzie się w dniu 15 października i stanowi wprowadzenie do kursu „W drodze do dwujęzyczności”. Film będzie dostępny pod linkiem wysłanym do zarejestrowanych uczestników i możliwy do odtworzenia w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu w ciągu 7… Czytaj dalej Webinar „Jak wspierać rozwój językowy uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji?”

    Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się

    W dniach 3 oraz 4 października odbyło się Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się zrealizowane w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” wspieranego przez MEN i UNICEF. Wydarzenie zainicjowało współpracę regionalną szkół, przedszkoli, Placówek Doskonalenia Nauczycieli w zakresie wdrażania strategii sprzyjających integracji społecznej, ochronie zdrowia psychicznego, dostępności edukacyjnej w szkołach i przedszkolach wszystkich województw… Czytaj dalej Ogólnopolskie Forum Doradców ds. Dostępności Uczenia się

    Badania uczniów w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”

    Serdecznie zapraszamy wszystkie szkoły uczestniczące w projekcie do współpracy przy realizacji komponentu badawczego. Osoby zainteresowane podjęciem się roli koordynatora badań prosimy o kontakt na adres badaniaasa@ibe.edu.pl, gdzie uzyskacie Państwo wszelkie niezbędne informacje dotyczące zakresu zadań i wynagrodzenia. Badaniami objęci zostaną uczniowie klas 4-8 oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych. Badania realizowane są w formie kwestionariusza online i… Czytaj dalej Badania uczniów w ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich”