Uczenie się poprzez działanie jest niezwykle skutecznym sposobem rozwijania kompetencji. Proces ten jest łatwiejszy i jeszcze skuteczniejszy gdy praktyce towarzyszy możliwość omawiania postępów, działań, planów czy trudności z doświadczonym nauczycielem. Zapraszamy Państwa na spotkania w ramach doradztwa merytorycznego w zakresie realizacji interwencji i superwizje z ekspertami (praktykami), którzy będą służyć pomocą i wsparciem.
Doradztwo merytoryczne w zakresie realizacji interwencji
Czym jest doradztwo merytoryczne?
Doradztwo merytoryczne to spotkania DDU z ekspertem przeznaczone na uzyskanie wskazówek i pomocy w zakresie realizacji interwencji. Polegają na szczegółowym omówieniu zaplanowanego przez uczestnika projektu działania oraz rozstrzygnięciu wątpliwości merytorycznych z realizacją tego działania w placówce. W czasie spotkania możliwe będzie omówienie planu interwencji w swojej szkole lub przedszkolu czy potencjalnych trudności w realizacji interwencji i sposobów reagowania na nie. Spotkanie może służyć również temu, by przedyskutować bieżące problemy w realizacji działania, których nie przewidziano na etapie planowania interwencji. Doradztwo merytoryczne może być również przeznaczone na skonsultowanie użyteczności interwencji w odpowiedzi na konkretny problem edukacyjny lub wobec konkretnych osób czy grupy uczniów.
Czym NIE jest doradztwo merytoryczne?
Spotkania nie są konsultacjami przeznaczonymi na:
– uzyskanie krótkich informacji dotyczących realizacji interwencji polegających np. jedynie na zadaniu konkretnego pytania (kilku pytań) o jakiś szczegół związany z przebiegiem interwencji,
– uzyskanie informacji o zasadach uzupełniania raportu z interwencji,
– uzyskanie informacji o projekcie i zobowiązaniach uczestników,
Z doradztwa merytorycznego mogą skorzystać uczestnicy projektu (DDU) realizujący lub planujący realizować interwencje wyszczególnione na dole strony.
Kiedy?
Doradztwo będzie realizowane w kwietniu, maju i czerwcu br. według zamieszczonego harmonogramu. Planujemy również powtarzać takie spotkania w nowym roku szkolnym.
Jak?
Spotkania indywidualne za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Linki do poszczególnych spotkań, wraz z ich terminami znajdą Państwo na dole tej strony (po kliknięciu w zakładki odpowiadające poszczególnym tematom). Uczestnik wybiera spotkanie, klika w dostępny link, pod którym może się na nie zarejestrować. Podczas rejestracji należy podać imię, nazwisko, adres e-mail oraz RSPO szkoły. Po udanej rejestracji, na podany adres e-mail przyjdzie wiadomość z unikatowym linkiem.
Na spotkania z doradcami, mogą się Państwo zapisywać na 24 godziny przed planowanym terminem, wyłączając weekendy. O zapisy na poniedziałkowe spotkania prosimy do piątku do godziny 19.W przypadku konieczności odwołania konsultacji jest to możliwe na min. 24 godzin przed ich terminem i należy o tym poinformować wysłając maila na adres: j.twardowska@ibe.edu.pl.
Jaki jest czas trwania?
Spotkanie z ekspertem trwa 50-60 minut.
Jak się przygotować do spotkania?
Aby efektywnie skorzystać ze spotkania prosimy Państwa o merytoryczne przygotowanie się do niego tzn. :
przygotować plan realizacji danej interwencji w swojej szkole/przedszkolu i opis potencjalnych trudności lub zestaw pytań, które trzeba rozstrzygnąć przed rozpoczęciem interwencji
przemyśleć naturę/istotę problemu edukacyjnego lub pedagogicznego w celu skonsultowaniu z ekspertem adekwatności i celowości planowanych działań do zdiagnozowanego problemu
przygotować opis bieżących trudności, problemów metodycznych na które natknęli Państwo w trakcie realizacji interwencji
przygotować opis przypadku do omówienia np w sytuacji trudności z interpretacją wyników, doborem oddziaływań postdiagnostycznych (w przypadku interwencji diagnostycznych)
przygotować materiały potrzebne do realizacji interwencji
przygotować informacje dotyczące potencjalnej współpracy i jej przebiegu z innymi specjalistami ze szkoły lub/i nauczycielami przedmiotów, kadrą zarządzającą czy administracją placówki.
przygotować informacje dotyczące zakresu i formy współpracy z instytucjami poza szkołą.
Doradztwo merytoryczne w zakresie interwencji 1.2. Badania przesiewowe zdrowia emocjonalno-społecznego
Doradztwo merytoryczne w zakresie interwencji 1.2. Badania przesiewowe zdrowia emocjonalno-społecznego
Doradztwo merytoryczne w zakresie interwencji 1.3. Diagnoza rozwoju poznawczego dzieci z ryzykiem dysleksji i zaburzeniem językowym
Doradztwo merytoryczne w zakresie interwencji 2.1. Wzmacnianie poczucia własnej skuteczności uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w oparciu o wykorzystanie metody projektów
Doradztwo merytoryczne w zakresie interwencji 3.5. Procedura postępowania dla nauczycieli specjalistów w przypadku samobójstwa ucznia lub podjętej przez niego próby samobójczej, z uwzględnieniem perspektywy międzysektorowej
Doradztwo merytoryczne w zakresie interwencji 4.1. Metoda preparowania/upraszczania tekstów w toku edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi